17 July, 2012

Mood Board Bilik Sofea

Hari ni siapkan mood board untuk bilik Sofea pulak. Nampak macam takde beza dengan bilik mama nya tapi sebenarnya colour palette nya lain sikit. Saya still nak colour pink untuk bilik Sofea tapi tak nak warnanya terlalu bright.. kalau boleh warna peach lebih banyak dari pink. Agak2 mana saya nak dapatkan items kat dalam gambar ni? haa.. boleh check it out kat bawah..
sofea's room


{ nampak macam bendera Italy pulak haha }

  1. The pink stripes tu untuk dinding - boleh cat belang2 macam tu tapi saya akan pilih warna yang lagi lembut dan lebih kepada warna peach.
  2. Katil dengan headboard macam tu rasanya senang nak cari kat kedai perabot. Nanti dah nak pindah baru cari.. hehe kalau tak jumpa jugak, beli katil Ikea la jawabnya.
  3. Beddings - tak sure lagi. Maybe saya akan intai2 kat Robinsons, Parkson, Metrojaya atau Jusco.. ataupun campur2 dari semua tempat yang saya jumpa.
  4. Lampu gantung tu agak mencabar sikit. Rasanya susah nak jumpa kalau cari sebijik macam ni tapi boleh cari kat Ikea, Aldo ataupun mana2 kedai lampu yang besar2 tu.
  5. Dresser - either Snoozeland atau Ikea
  6. Cermin besar - Ikea ada kot
  7. Bedside table - ada design yang sama di Ikea, ataupun mana2 kedai perabot ada jual simple bedside table, asalkan warna putih.
  8. Karpet - mana2 kedai karpet asalkan diorang boleh bagi warna macam ni.
  9. Book case - Snoozeland (RM299) atau Ikea.
  10. Langsir - nak survey kat SSF.


4 comments:

  1. wah cntknya..nanti dh jumpa n siap deco cerita la dlm next entry bt mcm mn n beli kat mana ye..interested nak tau =)

    ReplyDelete
  2. InsyaAllah cik Tom.. tapi kena tunggu ujung tahun baru saya pindah rumah baru. now tgh survey dulu (semangat abis hehe).. mana nak beli all the furniture? saya ada mention kat entry di atas.. maybe tak exactly the same tapi ada design yang sama yg kita boleh cari di M'sia.. white dresser tu senang je, kat Ikea pun ada.. thanks for coming here :)

    ReplyDelete
  3. lembut je warna..mmg sesuai tuk anak perempuan...

    ReplyDelete