12 February, 2012

Susun Baju dalam Laci



Selalunya kita tak berapa ambik pot dengan susunan dalam almari atau dalam laci.. asalkan orang tak nampak, kita campak aje baju-baju ataupun anak baju, ataupun kain tudung (macam saya punya kes)..
Actually, lagi sedap mata memandang laci yang tersusun, kita nak ambik barang pun senang, tak payah tercari-cari.. betul tak? Salah satu caranya ialah dengan menyusun barang2 dengan cara menegak (baju-baju dll). Boleh cari di department store, alatan-alatan untuk susun baju/barang dalam laci tapi yang paling famous ialah organizing tools dari Ikea la.. mana lagi J
Saya punya organizing tools? Haha.. ambik kotak kasut je.. susun dalam laci, lepas tu susun kain tudung dengan cara menegak.. ohh... lagi senang nak cari tudung mana, kaler apa.. tak payah nak punggah semua kain tudung just to look for tudung kaler pink!





Contoh-contoh lain untuk susunan dalam laci ada kat bawah ni... so, sekarang dah ada idea?


Credit pictures:


           



Mana nak dapatkan divider dalam drawer? Sama ada beli atau buat sendiri untuk jimat..

Selamat Mencuba! :)

KOMPLEMENT Storage with compartments RM79
KOMPLEMENT
Storage with compartments
RM79 - IKEA

SKUBB Box with compartments RM39
SKUBB
Box with compartments
RM39 - IKEA




Ada yang guna kadboard je..



6 comments:

  1. bagus idea nak letak tudung tu...nak cuba jugak...

    ReplyDelete
  2. sila sila.. memang senang nak cari bila susun macam ni.. baju dalam laci pun saya susun menegak.. jimat masa bila nak cari baju2 tu.. before this selalu tension sbb dahla laci bersepah, pastu kena punggah satu2 sebab baju yang saya nak tu ada kat tempat paling bawah! :D

    ReplyDelete
  3. Ye..dah ada idea.. hihikkss.. gud entry then, nati kalo check keyword, ada yg gugel "cara susun tudung" saya la tu yer.. hikhik.. sbb pening tudung da byk sgt.. lps tu tarik yg napak di mata je..nati ada wardrobe baru mau susun leklok begitu, bagi napak seme kaler. hihi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puanstoberi, thanks dtg jenguk my blog.. sila sila.. no hal kalau nak cedok idea kat sini, memang itu tujuan blog ni.. hehe.. kalau dah susun wardrobe tu elok2, post la gambar to me.. leh i share kat blog ni jugak yer? enjoy organizing!

      Delete