17 July, 2012

Makeover bedroom dresser

Tajuknya makeover tapi lupa pulak nak ambik gambar 'before'. Ada gambar 'after' je.. tapi kalau saya describe rasanya readers semua boleh agak macam mana rupa bentuk dresser saya sebelum makeover.. saya selalu susun dresser ni bagi nampak teratur sikit tapi encik suami suka letak segala harta karun atas dresser ni. Saya jenis yang suka sorok barang2 yang tak perlu ada depan mata especially barang2 yang tak cantik langsung dan takde nilai2 komersil untuk jadi barang hiasan tapi encik suami bukan jenis macam tu. 

Akhirnya, 5-6 bulan sebelum nak pindah rumah baru (insyaAllah), saya berjaya jugak transform kan dresser ni jadi menarik sikit.. if not, sebelum ni macam tempat pembuangan sampah - penuh dengan resit2, duit, newspaper pun campak kat atas dresser.. (-.-')

(bila dresser dah cantik, encik suami tanya - "mana space untuk abang?") hahahaha.. tu lah.. sape suruh sepahkan almari ni.. itupun ada lagi niat dia nak campak barang2.. adoii..



Saya suka dresser putih tapi sebab yang ni dah lama beli since 2006, pakai aje la.. nanti pindah rumah baru boleh beli dresser baru, insyaAllah..



Sebenarnya kalau nak lagi cantik, kena letak frame cermin atau frame gambar besar kat dinding putih tu, takde la nampak kosong sangat.. cermin bulat yang cantik tu saya beli RM10 je.. kalau tak tengok betul2 sure semua org ingat tu cermin silver.. hehe.. actually cermin tu plastik aje..tapi nampak cantik pulak





Dresser korang macam mana pulak? jom share!

3 comments:

  1. tray perfume tu beli mana ye...saya pun tgh sibuk pikir macam mana nak kemas dresser sebab bercampur barang2 dan bersepah sangat

    ReplyDelete
  2. X payah beli baru...spray putih je

    ReplyDelete