15 July, 2012

Organizing drawer / Susunan dalam laci

Suami saya selalu sepahkan drawer almari dalam bilik kami. Sepatutnya drawer tu saya yang punya dan saya letak barang2 saya i.e: make up, toiletries & etc.. (actually saya tak pakai make up pun, once a year je, gediks masa company's annual dinner)
Memang tension bila bukak2 drawer yang dah kita kemas, jadi bersepah balik. Sebelum ni saya selalu susun barang2 dalam laci ni macam biasa je tapi sebab rimas dengan encik suami yang suka sepahkan barang2 saya, saya cuba cara lain pulak (selalunya barang yang encik suami cari takde pun kat dalam tu.. memang menguji kesabaran sebab drawer bersepah2)
Today saya kemas balik laci ni dan saya letak divider yang saya guna dari bahan2 recycle.. sebelum ni kalau bukak laci, saya kena selak barang2 tu untuk cari barang2 yang ada kat bawah. Now tak payah tercari2 lagi sebab saya susun barang2 dalam laci tu secara tegak - most of the stuff la.. ada jugak yang terbaring.. hehe

Alat make up saya yang ala kadar tu, saya letak dlm satu bekas transparent.. senang nak keluarkan satu family make up tu dan saya boleh nampak semua alat yang saya ada.. kalau letak dlm beg make up yang common tu, memang akan bersepah-sepah dan wasting time nak cari.


{ saya tak tipu, memang make-up saya ala kadar sangat2 }

{ bukak laci je, terus nampak semua benda.. senang nak cari!  itu yang penting}


**Hehe sila abaikan shaver yang bertimbun2 tu
{ saya guna kotak2 yang sedia ada untuk divide ruang dalam laci, dan jugak gelas kecik yang dah tak pakai untuk letak barang2 kecik so that dia tak hilang dari pandangan mata.. shavers tu saya sumbat dalam bekas seramik yang dapat masa  attend wedding.. jimat duit heee... }

{ close up sikit }


3 comments:

  1. Cantik..!!!!!! Serius jealous..

    ReplyDelete
  2. Mama Lynd, thanks for visiting my blog.. jom organize sama2.. :)

    ReplyDelete
  3. semangat dah mai tgk awak mengemas...

    ReplyDelete