15 February, 2012

Organize Peti Ais

Satu lagi tempat yang kita tak ambik pot bila kemas rumah ialah peti ais.. betul tak? asal kita boleh sumbat apa-apa je kat dalam tu, kira ok la.. most people ingat sebab tak ada sape-sape pun yang nak tengok peti ais kita, takkan tetamu datang nak bukak peti ais kot...

Apa salahnya kita organize elok-elok? bukan untuk tetamu nak tengok tapi untuk kita tengok dan senang kita nak ambik barang.. peti ais pun tak berbau..

Macam mana saya susun bahan-bahan makanan dalam fridge? sama macam freezer, saya letak semua makanan dalam bekas yang ada penutup untuk elakkan dari fridge berbau. Seeloknya bekas yang transparent dan susun dengan kemas supaya senang kita nak ambik..

{ peti ais saya lepas disuntik 'botox' }



Sebelum organize peti ais, pastikan kita keluarkan semua barang-barang dalam tu sebab mungkin ada yang dah expired, yang tak guna berbulan-bulan so semua yang ada ciri-ciri ni sila buang.. lepas dah punggah semua barang, lap peti ais kalau ada kotoran atau ada air tertumpah ke apa.. lepas dah bersihkan barulah kita susun bekas makanan tu..

Dah cuba buat? kalau dah, boleh share gambar dengan saya.. enjoy organizing!

{ cara susun ikan masin dan bilis yang diberi nafas baru hehe }

3 comments:

  1. dah buat...tp belum post dlm blog je...hehe...penyakit M telah melanda ,,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dah post dlm blog, inform ye.. kita nak tengok jugak hehe

      Delete
  2. meeya8.10.13

    hi dear.slm kenal..i share my tips also in my blog. kindly drop by!=)
    http://inimeeya.blogspot.com/2011/09/tips-how-to-organize-your-fridge.html

    ReplyDelete